tisdag 31 maj 2011

I tankarna på ett preggo

Sitter ute på ett sittunderlägg och rensar ogräs vid infarten. Det ser ju förjävligt ut. Plötsligt hör jag glassbilen inte så långt ifrån. Har jag nämnt att jordgubbar och glass i alla dess olika sorter är lite av en favvo just nu?

I mitt huvud:

"GLASS! Åh tänk om dom skulle ha kvar dom där storstrutarna som dom hade förr i tiden. Det har vart jääävligt smarrigt just nu. När glassbilen kommer hit ska jag köpa lite."

Den lite mer rationella delen av mitt huvud kickar igång.

"Undrar om det är mycket dyrare att köpa glass från glassbilen än vad det är i affären? Kanske... Äsch.. jag har ju jordgubbar i kylen och vanlig vaniljglass i frysen. Det klarar jag mig gott och väl med."

"Nu kommer den... jag ska inte köpa något. Undra vart den ska stanna. Ahaaa, nu kör den in där. Nä jag orkar inte resa mig. Jag ska inte köpa något idag. Men vad gör den nu? Ska den backa in precis här bredvid mig så är det ju nästan ödet. Den gör det. Ja men då kanske jag ska köpa. Eller? Om jag fortsätter att vela så kommer den hinna åka innan jag har bestämt mig och då kommer jag bli sådär gravidförbannad för att jag inte hann bestämma mig i tid. Gaaaaahh! Kom igen nu. Köpa eller inte köpa? Oh! Titta nu kommer en granne. Då hinner jag in å hämta plånkan..."

Glassbilstjejen - "Handlar man för så mycket så får man en kylbag på köpet. Varsego!"

Ähm?! Någon som är sugen på glass?

1 kommentar:

pa sa...

Klart tjejen ska ha en glass! (Eller några stycken, då...)
Haha - dagens skratt!