onsdag 1 juni 2011

Förskoleproblematiken

Inte helt otippat har jag redan, för längesen egentligen, gett mig in i sökandet efter den bästa förskolan för mitt barn. Jag har givetvis vissa önskemål och krav på förskolan som ska duga åt en champ. Ett stort önskemål har varit utomhuspedagogiken, jag brinner för den. Och jag hade två fina förskolor supernära, en I ur och skur och en Friluftsförskola, på delad första plats över tänkvärda förskolor för liten.

Men på bara två dagar har dessa två plötsligt snabbt sjunkit, för att nu egentligen ha försvunnit helt ur åtanke. Jag skulle kunna gå på om hur och varför i en evighet men det orkar jag inte just nu. Det har att göra med verksamhetsbeskrivningar och tips från folk som sitter inne på info.

Men, va tusan! Jag som hade det fixat.. nu måste jag börja scouta igen... hitta nya objekt.. jag har tid på mig jag vet. Men jag tycker också att det är så sjuuukt viktigt att ha en förskola man är nöjd med och som man vet erbjuder det bästa för sitt barn. (Är dock också mycket väl medveten om att jag kanske måste släppa på vissa av mina önskemål, man kan inte få allt).

Oh well, det kommer nog en följetång på detta!

Inga kommentarer: