lördag 11 december 2010

What the?

Har varit på det årliga julbordet. Jag var rätt dåsig, men det funkade. Jag var dock fortfarande döv och frös som en ko. men ingen feber. Fick tofflor och varm kofta av svärmor =)

På toa upptäcker jag att mina händer är lite åt det blåa hållet. Mycket märkligt tänker jag. Spolar mig i varmvatten och tänker inte så mycket mer på det tills vi ska börja packa ner rester och bege oss hemåt. Då är händerna helt blåa.. asså de har antagit en blå nyans som om hela cirkulationen avstannat. What the fuck? Jag tänker att jag har det ju i familjen, fast lite annorlunda, och börjar skaka händerna som min mor gör när hon "tappar fingrarna". Kollar om klockan sitter för hårt men inser att jag har ju inte klocka på båda händerna så det kan inte vara orsaken. Svärmor ser lite konfunderad ut och i min skalle är jag redan på akuten. "Är det inte dina nya brallor då?" säger MrMan. "Kan det ju inte vara, du ser ju att det kommer inifrån", säger jag. Jag stoppar in händerna under kökskranen och brassar på så varmt jag kan förmå att hålla händerna kvar i. Sakta men säkert kommer färgen tillbaka och snart är händerna härligt röda igen. Lättnaden sköljer över mig.

En stund senare är jag tillbaka i tankarna på akuten. Det har väl med hjärtat att göra när blodet inte cirkulerar som det ska? Fuck. Det här är inte bra.

En liten tanke slår mig och jag gnider ena handen mot mina nya brallor. Well look at that! Blå!

Problem solved!

Inga kommentarer: