måndag 7 september 2009

Pedagogisk verksamhet eller barnpassning?

Idag på seminariet höll en grupp en presentation av det arbete de ska genomföra ute på vfun senare i veckan. Arbetet var för ett gäng 1-åringar. När de var klara frågade de om det var någon som hade några tips och idéer till dem. Då kommer den här kommentaren:

"Kan man verkligen göra någonting med 1-åringar?"

Jag känner mig väldigt frågande inför detta och just när det sas gick ungefär de här tankarna igenom mitt huvud:

• HAHA! Det där sa du verkligen inte???!!?!!
• Du har alltså på allvar gått tre år på lärarutbildningen och tror inte att man kan göra något pedagogiskt arbete med 1-åringar? Inte konstigt att "vanligt folk" fortfarande tror att det är barnpassning vi erbjuder...
• Vilken del av presentationen var det du inte förstod? Eller förstod du allt men tror att det är ogenomförbart?
• Herre min Gösta!!!

4 kommentarer:

Ems sa...

Jag vet, jag blev rätt sur!

Nero sa...

Vilka jävla kötthuvuden det finns! Efter nästan en hel lärarutbildning? Åh herregud!

Malin sa...

Jag skäms... hur kan man säga så efter så lång tid i utbildningen? Jag saknar ord för hur idiotiskt det uttalandet var...

Lillis sa...

Åh jag älskar att vi är så jävla bra =)