tisdag 8 september 2009

Irriterande idag igen!

Okej.
Såhär var det!
Vi hade en workshop idag. Där gjorde vi bedömningsmatriser. Jag och Jopan satt och funderade och funderade och knåpade ihop en matris tillsammans. Vi skrev tillsammans och de blev nästan helt identiska förutom att vi stoppade in våra egna vfu-projekt. De skilde sig alltså på några ord. Efter seminariet tänkte jag att det är skönt att få höra lärarens åsikt om matrisen, liksom går detta att använda på vfun?

Jag visar min och läraren är väldigt velig, ifrågasätter massor och börjar babbla om att en matris aldrig blir färdig såhär snabbt och att det finns massor jag kan förbättra till exempel med hjälp av min vfu-handledare. Fine! Jag kan ta det.. jag vill ju att den ska bli så bra som möjligt.

Medan jag sedan packar ihop så visar Jopan sin nästan identiska matris för samma lärare som brister ut i ett stort leende och säger "Det här är bra! Det här gillar jag!" Med betoning på "det här".. What? Så jävla irriterande. De var ju nästan identiska. Vi har ju för fan skrivit dom ihop. Eller är jag ute och cyklar?

Kan ju lugnt säga att Jopan fick stå ut med min bitterhet hela den långa vägen hem.. Haha! Så nu ska väl jag ta och fila lite på min förbannade bedömningsmatris. Den kan ju uppenbarligen förbättras!

"En jävligt dålig bedömningsmatris, det är vad jag gjort idag!"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du råkar inte ha Ulla-Britta eller?? Jag gjorde en bedömningsmatris bara för att göra henne nöjd typ...

Anonym sa...

Haha jobbigt läge. Du skulle ha gjort som jag gjorde och tagit en sovmorgon den dagen. Det gick ju bra i alla fall, för mig. Utan att bedömningsmatrisen :)

/Domi

Malin sa...

Men varför gick du inte tillbaka och gav svar på tal till den dumma läraren? Det skulle jag ha gjort.

Lillis sa...

Yes box! Den kära U-B! Kan säga att irritationen har lagt sig lite nu och jag har filat lite på min matris nu. den var kanske lite otydlig, vad vet jag! Hoppas på att den är bättre nu =)