lördag 4 juni 2011

Mindre bra känsla

Stod ute och klippte häcken när en rätt udda utseende man närmar sig lite mystiskt släntrande. Detta mitt i ett litet villaområde och vår infart delas med tre andra hus sedan är det inget mer. Så han var uppenbarligen på väg mot mig.

I mitt huvud tänkte jag snabbt att jag skulle hålla häcksaxen med spetsen ifrån mig.

Det var en sån därn som ville fixa vår stenläggning. Jag sa snä'llt "nej tack", på engelska eftersom det var det språket som erbjöds, och tänkte att han skulle dra vidare. Men det tyckte tydligen inte han. Han började prata om hur varmt det var och hur vacker jag var. Jag svarade inget mer än "thank you" och log, tänkte att man kanske inte ska vara otrevlig då kanske han blir triggad att göra något för på något sätt verkade han inte ha alla hästar hemma.

Sedan släntrade han iväg. men han gick inte direkt och frågade resten av grannarna. Nä, han cirkulerade mest omkring och spanade in mot husen. Jag låste balkongdörren och gick in.

Obehaglig människa...

Inga kommentarer: