tisdag 7 juni 2011

Inför födelsedag

Det slog mig att jag fyller år i helgen. Tänka sig. Hela 27 år ska man bli... känns helt okej. Konstigt med fokus på mig nu när allt fokus ligger på magen. Funderade lite på vad jag önskar mig men kom fram till att det mesta jag vill ha just nu är sådant som kretsar kring liten. Skulle till exempel vilja önska mig en prenumeration på tidningen Mama, men det känns som lite konstigt innan jag ens blitt en mama på riktigt. Skulle också kunna tänka mig att springa runt nyförlöst i en onepiece. Haha! Ja men jag vet. Det tar emot, men de ser ju så sköna ut och jag har hittat en som faktiskt är rätt snygg (nej den är inte skrikblå eller skrikrosa). Lyckades faktiskt hitta på några andra grejer som jag skickade iväg till brorsan också...

Önskar mig dock innerligt en ny cykel, det är lite av en dröm jag har... Att få/köpa en sprillans ny svart Kronancykel. En sån där riktig damcykel med skön sadel och cykelkorg där fram. Men jag har en cykel som jag fått av svärmor, den funkar finfint förutom på grusvägar pga de supertunna hjulen, så jag har egentligen ingen anledning. Men ack så sagolikt, då skulle jag göra som Lunkan och åka till affären och köpa något med blast som kan stoltsera i korgen där fram, bara för att =)

Det finaste vore ju dock om los familos bara kom hit och åt lite tårta, det önskar jag mig mest av allt... och en lagom varm sommar... och en problemfri fortsatt graviditet... och ett friskt barn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet hur det känns, jag fyllde år bara två veckor efter Elsas födsel... Jag kunde inte komma på nått jag önskade mig just då...

Jag prenumererar just nu på Vi Föräldrar. Den kan jag rekommendera annars... Den tycker jag känns lite mer innehållsrik och mama mer som ett modemagasin...
I senaste nr hade de flera tester tex, som flytvästar och barnmat.