torsdag 28 april 2011

Något alla bloggar om


Det är inne att äta Ben&Jerrys. I alla fall i bloggvärlden. Jag har läst otaliga blogginlägg om denna fantastiska glass och tänkt att det är nog inget för mig eftersom jag inte är så väldigt förtjust i glass i allmänhet. Det som är så intressant är att jag inte läst om en enda som tyckt att den inte är god. Inte en enda. Då måste det ju vara en helt fantastisk glass. Eller?

Så nu, i min pregga tillvaro, har jag fått ett sällan skådat glass-sug. Varje gång jag befinner mig i en affär köper jag en ny glass och glasshyllan i frysen är nu så fullproppad att jag får ta å skärpa mig.

Med detta sagt så befann jag mig för några veckor sedan framför en megastor Ben&Jerrys-frys på den lokala ICAbutiken. What the hell, varför inte? tänkte jag och kastade ner en förpackning i korgen.

Ben&Jerrys half baked.

Så sjukt jävla äckligt! There it goes. Asså kakdegen gjorde mig illamående och de stora chokladklumparna likaså. Vad är grejen? Jag skrapade ur så mycket "ren" vanilj- och chokladglass som jag kunde hitta och sedan dess har den stått där i frysen. Kan lika gärna slänga skiten för jag kommer inte äta upp den.

Ben&Jerrys - lite för överskattat för sitt eget bästa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha. Just half baked är min favorit. I just love it! Men bra att du inte gillar den, den kostar alldeles för mycket...