tisdag 22 mars 2011

Plötsligt händer det

I söndagskväll pratade MrMan lite löst om att vi kanske skulle sälja trumsetet nu när det ska bli barnrum av kontoret/biblioteket/musikrummet. Vi har funderat lite fram och tillbaka men det har väl lutat åt att vi skulle försöka lagra det någonstans där det finns plats tills vi återigen har plats för det hemma.

19.30 på måndagskvällen ringer MrMan och säger att klockan 20 kommer någon för att kolla på trummorna. Ehh, aha? Men var är du? undrade jag lite sådär halvchockat.

Klockan 20.15 sitter en snubbe och spelar trummor i vårt hus. Klockan 20.20 sitter han framför en av alla våra datorer vid köksbordet och för över pengar. Klockan 20.30 bär jag delar av ett trumset ut till en väntande bil.

Snacka om att inte hänga med i svängarna. Jag har inget emot beslutet, men jag var inte beredd på det. Nu är det fasligt tomt här i hörnan. Men snart ska det ju fyllas upp med andra grejer.

Höll dock nästan på att ge snubben en tjottablängare när han frågade om "inte jag skulle bli glad nu när jag får rummet till bebisen". Varför är folk så inrutade i sitt tänk? Jag spelade fan också på de där trummorna. Jag var knappast drivande i processen att sälja trummorna, det var helt MrMans beslut även om jag stod bakom honom i det. Och varför ska det vara jag som ska vara glad att få ett rum till bebisen? MrMan är väl minst lika glad som mig över bebisen.. det är inte min bebis, det är vår bebis. Och varför måste alla bebiskläder vara så könsfokuserade? Tack vet jag Polarn och Pyret! (det kom av bara farten det sista...haha)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger mig i vad det gäller kläderna... Det har varit jättesvårt att hitta neutrala kläder till bebis..för med neutrala menar jag inte vitt, men det har mest blivit så faktiskt... Jag är av åsikten att polarn och pyret är lite väl dyrt...

Natalie sa...

Men vad ska Hedvig nu spela på när vi kommer över. Det var väl tur att vi bandade hennes senaste session när vi bakade pepparkakor :D

Ped sa...

Jag vill minnas att mina sambarytmer på trummorna skapade enorm dansglädje den där dagen! Det blev ett långt tåg ute på gatan och alla grannar hakade på. Sen bjöd Emma in samtliga på margaritas och festen höll på till långt in på småtimmarna. Aaah, those were the days...

Lillis sa...

Bomullshuve: Jag tycker mig minnas att jag sett massor av fina färger på din blogg. Jag har ju inte börjat shoppa ännu men polarn och pyret är säkert dyrare än mycket annat, dock vet jag att många tycker att kvaliten på deras kläder är grymt mycket bättre än annat så det kanske är värt det?

Anonym sa...

Min syrra, som jag i dagsläget ser om barnklädesexpert, tycker inte att POP:s kläder är värda det. Hon tycker att det är fint att ge bort i present å sådär, men inte att köpa själv... men det där får man ju göra en avvägning på. Men jeans till baby (du vet mjuka sånna där) på Lindex kostar typ 79 och 175 på POP. Jag kommer nog köpa blandat och passa på när det är reor.