måndag 21 mars 2011

Pang prego

Ultraljud idag. Satt där i väntrummet och viskade till Mrman "kolla vad stora alla är, det är helt galet". Jag är så liten. Jag skulle kunna gå som o-gravid. En stund där var jag nästan säker på att de räknat fel tidigare och att jag inte alls skulle vara i v18 eftersom alla andra verkar vara så mycket större (jag vet att man inte ska jämföra, men what the fuck).

Bebis levde rövare där inne. Det var helt sjukt coolt. Stört att se något så pass stort sparka runt där inne fast man inte känner något. Det här ultraljudet var sååå mycket coolare än de två första.

Och just det, jag hade fel vecka.. fast åt fel håll... haha! Vi är i vecka 19 och bebis är beräknad den 21 augusti - vår bröllopsdag =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Emma! Vad roligt. Njut av det där ultraljudet! Jag gjorde ju ett i vecka 36 (två veckor sedan), det var inge kul alls. Bebis var så stor att man inte såg nånting alls... Jag var inte så stor när vi hade rutinultraljudet, men däremot är jag ju enorm nu...

Natalie sa...

MYS!
Då får ni fler anledningar till att öppna lådan den dagen :D / Natalie

Lillis sa...

Tack Sandra =)

Natalie: Jag har hela tiden sett framför mig hur vi sitter i soffan med levande ljus och en flaska rött och läser upp alla små lappar ur lådan för varandra. Hmm? Har en känsla av att det inte riktigt kommer att bli just så..

Rigmor sa...

Grattis, Emma! Blev jätteglad när jag läste på bloggen din i dag :) Njut dagarna - det är härligt att vara gravid.

Ped sa...

Alltså, jag tycker fortfarande det är overkligt. Fantastiskt men overkligt. Man undrar liksom hur det går till? Eller alltså, det vet man ju, men... Hmm, du fattar vad jag menar.. :) Lovely iallafall!

Frida sa...

Grattis Grattis till er båda! Vad glad jag blir för er skull, ni kommer bli så fina föräldrar! =) Kram /Frida

Lillis sa...

Tack för alla Grattis och fina kommentarer!!!

Peddo: "Man undrar liksom hur det går till? Eller alltså, det vet man ju, men... " HAHAHA! Underbart!