måndag 28 februari 2011

Varför tittar jag?

Jag tittade på schlagern i lördags.

Varför?

Jag veeeeet inte. Det känns som det var längesen jag insåg att jag verkligen inte har samma musiksmak som resten av Sverige. men så kan jag inte låta bli att hoppas att det för en gångs skull ska gå vidare en låt som faktiskt är bra, som har något att ge.. en låt som inte är något som någonsin skulle komma ur sådana som Danny, Saade eller Bengtzing.

Så börjar det så bra. Melody Club har en riktigt bra låt och jag blir hoppfull. De kommande låtarna var hemska, riktigt hemska. DN hade tippat Lasse Stefanz som vidare direkt till Globen men jag skrattade rått åt det fasansfulla tippandet när de satte igång där på scen. Fattar väl till och med jag att svenska folket har något vett i skallen (eller?). Jag hade hoppats på Nicke Borg men det funkade inte alls för mig. Det tog väldigt väldigt lång tid för mig att överhuvudtaget höra att det skulle kunna vara en rätt skön låt, men Nicke Borg förstörde hela grejen. Med den nasala stämman och den utstyrseln så bara stöp han... och jag brukar då gilla dom som är lite udda.

När det kom till röstningen var väl ingen förvånad över att Bengtzing gick direkt till Globen. Hey, man är väl ingen dumbom (hemsk låt dock). Men när Lasse Stefanz fick fler röster än Melody club höll jag på att sätta paprikan i fel strupe... Vad hände där? Hallå Sverige?

Näe... schlager kommer alltid vara schlager och det är bara skit. Låt Bengtzing och gänget leva kvar i sina gamla könsstereotypiska mönster så kan vi andra, vi som är "lite bättre", göra det vi gör bäst - skita it!

1 kommentar:

pa sa...

Kultursnobbismen når nya höjder! För övrigt var Melody Clubs låt inget vidare. Den är redan glömd.