söndag 20 februari 2011

Schlagerkoll

Jag tittade på schlagern igår. Shit va kasst det var. Jag tänker inte ens uttala mig om programledarna. Eller alltså han Rickard Olsson är helt okej men det är typ allt. Vem skriver manus? Vem bestämmer vilka sketcher de ska spela in? Bolibompaproducenten? Nä, tacka vet jag Carina Berg som lite senare under kvällen ledde Gay-galan på Cirkus (dock en inspelning).

Sen är det det här med musiken. För det första, vem har haft scenskola med Lena PH? Varför ska hon se så bajsnödig ut på scen? Nja... inte riktigt min grej det där. Sen var det de riktiga bidragens tur att skämma ut sig. Alltså jag har hört att de andra veckorna bidrag har hållt låg klass men det här var fan värre än jag hade föreställt mig.

Sara Lumholdt? Nu vet hela svenska folket varför hon bara försvann puts väck efter ATeens. Hon kan inte sjunga!!! Det var det värsta jag har hört. Rösten höll ju inte. Hur tänkte dom? Riktigt pinsamt. Nu är hon körd för resten av sin karriär, back to pole dance!

Jag tyckte Sebastians låt var en av de bästa i gårdagens startfält. Men han åkte ur. Kanske inte så konstigt eftersom han typ är Sveriges minst omtyckta idol. Det är absolut inget fel på karln men han har lyckats med den stora bedriften att inte charma svenska folket. Han är osympatisk på något sätt.

Blev besviken på Linda Sundblad. Jag gillar henne egentligen men vad var det för låt?

Va det någon som inte trodde att Saade skulle gå direkt till globen? Vet ni hur sjukt populär han är bland alla som är under tio år. Det finns inte en enda fem-åring som inte vet vem han är och som inte kan sjunga ett stycke ur Manboy. Tyvärr missade jag när han sprängde sig själv i tusen glasbitar för då satt vi och försökte enas om vilket håll tjejen i min blogg snurrade.

Allt som allt tyckte jag att delfinalen var kass. Jag tycker nästan attd et är dags att vi skickar någon av våra flickidoler, Danny eller Saade, till eurovision. De skulle kanske kunna vinna skiten.

Gay-galan var skoj dock!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mina 1åringar kan säga typ: mamma, pappa, hej, nej, hejdå, och maboi...

pa sa...

Hårda ord! Du håller väl inte på att bli en kultursnobb? Detta är folklig underhållning (även om sketcherna är osedvanligt dåliga i år, det medges). Bäst hittills är Sanna Nielsens vinnarlåt fån Göteborg. Så det så!