onsdag 16 februari 2011

Fruktansvärt irriterande

Va inne på en annan blogg och såg denna snurrande dam. Beroende på vilket håll man ser henne snurra skulle man då tänka med olika hjärnhalvor.. typ.. jag såg henne snurra medsols. gick in på kommentarerna och läste att typ alla andra kunde byta håll på henne. höll på att bli galen efter en halvtimmes stirrande. jag gav upp. tills MrMan kom hem och visade mig knepet. men enligt det som stod skulle jag alltså vara mer matematiskt tänkande än kreativt tänkande.

Medsols - höger hjärnhalva - matematiskt tänkande
Motsols - vänster hjärnhalva - kreativ


Jag har ingen aning om det stämmer men snälla, kommentera, ser ni henne snurra åt två håll?

7 kommentarer:

Klittan sa...

Fan va läskigt. Jag såg henne snurra medsols, sen kollade jag bort 1 sek, när jag sen tittade igen så snurra hon motsols. Så där höll hon på en stund. Scary. Hur gör man?

pa sa...

Hon snurrar åt olika håll. Det är som en slumpgenerator - man blundar lite och när man tittar igen kan hon snurra åt vilket håll som helst. Betyder det att båda hjärnhalvorna är aktiverade?

Anonym sa...

Motsols för mig...

Natalie sa...

Hon snurrar medsols och inget annat!

Malin sa...

Hon snurrar ju åt båda hållen, fast inte samtidigt förstås :-)

Lillis sa...

Måste säga att det känns skönt att höra att det inte bara var jag som hade svårigheter med att få henne att snurra åt båda hållen. Slumpgenerator? Knappast farsan... jag fick kämpa som bara den för att få henne att snurra åt motsatt håll.

Tolio sa...

Åt båda hållen så klart! Men beror på hur man tittar.