söndag 19 december 2010

En närhet av någon som stått oss nära

Något av det bästa på vintern är all skidsport som sätter igång. Jag älskar att titta på skidor. Särskilt allt som har med längd att göra, är inte lika hooked på utförsåkningen. Jag vaknar på morgonen och blir lycklig i hela kroppen när jag inser att det är herrarnas stafett idag 14.30. Yey! Något som gör det lite extra bra är att jag samtidigt som jag tittar har en varm känsla inombords av minnet av en man som stod mig nära. En man som stod oss alla nära. Min fina fina farfar. Han älskade också skidorna på vintern och varje gång jag sätter på svtplay och klickar mig in till vinterstudion så känner jag mig närmare min farfar än jag gör någon annan gång. Det är min koppling, mitt minne, min värme och våran samhörighet. Han finns inte längre bland oss, men han finns inom oss. I våra hjärtan!

3 kommentarer:

pa sa...

Mina tankar går åt samma håll när jag tittar. Skidtävlingar var det bästa han visste!

Pekka sa...

Känner likadant!

sys sa...

Nu grät jag just en tår, men det var en tår av fina minnen.