tisdag 12 oktober 2010

Fiskelycka utan snorkel

På Maldiverna behöver man inte snorkla för att njuta av livet i havet. Varje morgon har vi tre rockor som myser upp på stranden.. sen har vi ett antal reef sharks som tar sig en morgontur längs hela vår strand. Jag var lite skeptisk till att bada efter att jag sett den första hajen. Men nu har jag vant mig, och de har nog vant sig med människor för längesen. Så jag badar med både det ena och det andra kan jag säga. Det är lugnt så länge de inte kommer för nära.. haha! Förutom allt som finns i havet så finns det hur många ödlor som helst, tyvärr blev vår husödla uppäten av en kråka rätt framför ögona på oss (finns även på film), det finns även sjukt stora fladdermöss som är dag-aktiva. Sen har vi en häger som käkar middag på vår strand dagligen. Lyckades fånga honom med bytet i munnen.




Inga kommentarer: