söndag 12 september 2010

Sök mannar, sök!

Vi har en ny hobby - geocaching. En del av er kanske vet vad det är och andra inte. Kort sagt kan man beskriva det som GPS-orientering. Man ger sig helt enkelt ut i skog och mark med några koordinater och försöker hitta en gömd cache (som kan vara lite allt möjligt egentligen men allt som oftast någon typ av burk med innehåll). Jag, MrMan, Mojjan och Dadilo letade och letade efter ett antal olika cachar ute på Järvafältet. Vi lyckades hitta en av dem. Haha. Och på den sista måste jag erkänna att jag höll på att leta mig less på alltihopa. När vi kom hem kollade jag dock upp den sista cachen och det visade sig vara rätt hög svårighetsgrad på den så jag blev lite taggad på att ge mig ut igen. Vi behöver bättre GPS dock, kan kanske lösas inom 4-6 veckor ;)

Men, vi tog vår geocache-oskuld idag i alla fall!

(Bild lånad från http://www.wreckamovie.com/shots/show/2204)

Inga kommentarer: