lördag 19 juni 2010

Svensexa

Vaknar 06.07. 1 timme och 23 minuter kvar tills jag vet att den planterade mobilen under MrMans säng ska ringa. Jag vet egentligen inte så mycket mer än det. Jag vet att den ska ringa 07.30. Jag slumrar till och vaknar igen 06.34. Ligger där och väntar. 07.20 börjar jag peppa mig själv "nu är det snart dags!" "Stoneface Lillis, Stoneface!". 07.29 börjar MrMan plötsligt röra sig. Så kliver han upp och går på toa. Vafaaaan??? Mobilen börjar ringa. Den ringer högt. Jag har tejpat fast den under hans säng. Han kommer tillbaka, något förvirrad. Börjar fippla med sin nya iPhone. Inser att det inte är den som väsnas. Hittar mobilen och får ett meddelande i örat. Han ska ut och hämta en låda i garaget. Han går ut i förrådet. "Det där är väl inte garaget" säger jag. "Tur att jag har en guide", säger han och tror att jag vet var lådan finns, men det har jag faktiskt ingen aning om. I lådan ligger en ryggsäck och en massa prylar, en instruktion plus packlista. Han packar.. och sticker iväg!

Hoppas han får en oförglömlig dag =)

Inga kommentarer: