tisdag 15 juni 2010

Här kommer jag med min brudklänning!

Min brudklänning har kommit. Den har blivit sydd. Mmm. Så gör man med brudklänningar. Man köper dom bara inte. Nä man provar ut en, och sen skickas det iväg en beställning till någon långt borta som syr den. Tydligen. Nu har den kommit. Och de i butiken berättar glatt att de har "Hämtnings-tider" mellan 10 - 16. Lika glatt upplyser hon mig om att det inte gäller helgerna när jag förutsätter detta. Jahopp! Jag är inte den som tar ledigt för att gå och hämta ut min brudklänning. HAHA! Trodde ni det eller? Knappast. Jag sa att det var omöjligt för mig att komma dit de tiderna.. Hur tänkte dom egentligen? Hon försvann från telefon en stund och erbjöd mig en kvällstid. Snällt tycker jag. För första gången önskar jag nu att jag hade körkort så jag slapp ta min brudklänning över armen och åka kommunalt hem. Det känns lite skämmigt på något sätt... som om jag åker kommunalt med min brudklänning bara för att visa upp den. Gaah!

Inga kommentarer: