onsdag 16 juni 2010

Fåglarna attackerar!

Det händer titt som tätt att ungarna kickar upp bollar på taket på skolan. Jag gick idag upp för att hämta ned några av dessa. Knallar upp, strosar omkring, plockar bollar och inser plötsligt att fiskmåsarna börjar föra ett jävla liv omkring sig. "Vad är grejen?" tänker jag och fortsätter. Plötsligt börjar de göra små attackdyk mot mig där jag går i godan ro på taket och jag kommer på att de har ju ett bo där uppe. Attans järnspikar! De börjar komma riktigt nära och jag småspringer bort mot brandtrappan.

Kommer ned och snackar med vaktis. Han säger att "nu känner de igen dig, nu kommer du inte få en lugn stund." Jaja, tänkte jag, stor chans att de känner igen mig bland alla som myllrar där ute på gården.

Vi går iväg till en lekpark. När vi är på väg tillbaka och närmar oss skolan börjar vi höra skrik från luften. Måsarna är på väg. Gaah! Jag sprang sista biten.. haha.. Sedan kunde jag ärligt talat inte vara ute på gården. De var som galna så fort de såg mig. Skitläskigt! De är ju stora de där! Så till sist satte jag på mig min tjocktröja för att förvilla dem, det funkade fint - men det blev lite varmt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skulle äga på måsklippan!
// Nalle Puh