söndag 2 maj 2010

Tre nya vänner från kjell

Min vän Kjell hade några orkidéer som tydligen var utom allt hopp (enligt henne). Så hon tänkte att jag kunde fixa till dem. Jag har sagt att det gör jag så gärna. Men Kjell ville inte ha tillbaka dem, jag kunde dock gärna hjälpt till att plantera om dem bara.. men nu var det så att de skulle bli dumpade hos oss. Fett tänkte jag. Och när de kom så upptäckte jag att det var tre rätt fina orkidéer. Två av dem var verkligen jättefina, en liten omplantering bara och så var de som nya. Om du ändrar dig kjell kan du fortfarande få tillbaka dem. Annars är jag glad över nya vänner i alla mina nya fönster i mitt nya hus =)
Före omplantering.

Efter omplantering.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade god hand med mina orkideer... bara en har blommat om. Ibland ser bladen typ skrumpna ut... Hälften av dem är på väg att trilla ur krukorna... Kanske Lillis vill ha ett helgjobb??

Lillis sa...

Om du planterar om dom kommer dom må sååå mycket bättre. Och så får man inte bada dom för ofta... Kanske borde knäcka extra som orkidéomplanterare?