torsdag 6 maj 2010

I min trädgård

Vet ni vad som är rätt spännande? Att få en helt ny trädgård (eller att ha trädgård överhuvudtaget är rätt fett men ändå) och inte ha en aning om vad som finns i den. Jag har gått och gissat, har haft hit både Percy och Mojjan som är rätt mycket duktigare än mig på sånt här för att gissa vad som komma skall. Men det är rätt svårt. Man får liksom vänta och se. Och det är otroligt spännande. Tycker jag. Speciellt med träden kanske. Jag har två träd. Ett är jag ganska säker på att det är äppel, men det andra vete fan.. min gissning hamnar på päron. Men vi får la se! Såhär ser det ut i min trädgård nu.
Färg

Smultron =)

Detta ska utrotas.
Komma här och tro att man kan vara skadedjur i min trädgård.
Pyttsan!
De ska väck!


Mitt fina päron(?)träd!

Japanska lyktor (?)

2 kommentarer:

Cain sa...

Grattis, jag har också varit lärare :) Small world...

pa sa...

Spännande! Det är pärlhyacinter på första bilden. Dom sprider sig som ogräs, men är vackra att se på.