måndag 10 maj 2010

Perfect housewife

Tänk vad mycket man faktiskt kan få gjort om man bara sliter sig från den här datormaskinen bland. Ikväll har jag efter sen hemkomst hunnit äta mat, vikt den torra tvätten, kört två nya maskiner, hängt tvätt, strukit tre skjortor, plockat ur diskmaskin, fyllt diskmaskin, kört diskmaskin, städat köket, bakat kaka, förberett för ett möte imorn och börjat fundera på bordsplacering till bröllop.

MrMan kom hem mitt i strykningen av hans skjortor. Den skedde naturligtvis med Jimmy Cliff på högt i bakgrunden. Jag menar, allt slaveri i Oslo har satt sina spår. Tidigare, på den tiden vi bodde inne i den kungliga hufvudstaden lämnades alla skjortor och kostymer till Elias (kemtvätten). Men nu är det nya tider... Tror inte riktigt att MrMan trodde på mig när jag sa att jag kunde stryka skiten. Även om jag klagade mycket på strykningen i Oslo så har det som blitt en rätt avkopplande grej. men vi får väl se, saker som blir måsten brukar bli rätt trista i längden...

- Åh, va duktig du är älskling!

- Yepp! Perfect housewife...

- Desperate housewife?

- Perfect housewife om jag får be... perfect!

Inga kommentarer: