lördag 8 maj 2010

Grännafolket måste avsky polkagrisar

Okej, vi är i Gränna. Jag tror inte jag har varit i Gränna tidigare. Är inte hundra dock. Alla vet vi väl att Gränna är känt för sina polkagrisar. Men hallå? Snacka om att gå till överdrift. Det är polkagrisar överallt. Jag skojar inte! Vartenda ställe heter något med "polka eller polkagris" åkte till exempel förbi "polkagrisens förskola". Gaah! På hotellet stod en stor skål med polkagrisar på disken och på våra kuddar ligger två små polkagrisar fint utplacerade. Jag är trött på polkagrisar efter en timme i Gränna och jag har inte ens ätit någon. Fatta hur utless de som bor här måste vara. Shit!

Platsen för bröllopet var i alla fall helt fucking lovely! Ja, vi har bokat ett ställe utan att veta hur det ser ut IRL. Men det var great. Och värdparet är underbara, de bjöd oss på deras otroligt goda mat. Sedan åkte vi vidare för att dricka kaffe hemma hos vår vigselförrättare som är en sjukt cool man. Älskar hans mustasch!!! Det här kommer bli sååååå bra... har vart inne hos frissan och kollat en blomsteraffär som kan fixa bukett!

Fett sa bävern!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, jag blir alldeles bröllopspirrig i hela kroppen och sätter in en extra tusing på mitt eget sparande på direkten. Jag vill också. Gränna är urmysigt!

Lillis sa...

Pengar är bra - särskilt när man ska gifta sig. haha. Vi har redan överstigit vår budget...