tisdag 27 april 2010

Klänning: Chk!

I lördags pallrade jag mig äntligen ut för att titta på en klänning. En brudklänning. Jag har dragit mig lite för det. Jag är inget klänning-freak direkt. I butiken var det kö. Alla väntade på att bli pådragna diverse klänningar och allt detta gjordes mitt i butiken.

Jag panikade.

Det värsta jag vet är när man inte får prova i fred. Expediter som kommer och öppnar provhytterna när man som minst anar det. När man provar brudklänningar har man dock inget val. man måste typ bli påklädd. Suck och stön! Vi drog. Gick på teater. Bröderna Lejonhjärta, sjukt bra =)

Så gjorde jag som sig bör. Bytte ut MrMan mot brudtärna och gick dit igen. Efter jobbet. Och hoppades på mindre folk som skulle stå och glo. Det gick rätt fint. Pekade ut några stycken i en bok. Fick de hämtade och satte igång. Provade fem stycken och fastnade för en.

"Den tar jag!"

Percy fick en chock. "Du måste ju kolla lite mer, i flera butiker så du inte bestämmer dig för snabbt." Äsch! Jag är inte så komplicerad. Hittar jag en bra klänning så hittar jag en och är nöjd med det. Den var ju superfin och passade mig utmärkt. Den kommer bli toppen! Jag är stört nöjd.

Då var den pucken avklarad!

Next!

Inga kommentarer: