lördag 10 april 2010

Förortskärlek (?)

Afterwork på Berns. Jag pallrar mig in efter den värsta fredagen i mannaminne. Gäspar alldeles för mycket för att det ska vara tillåtet, spyr alldeles för mycket galla över mitt humör. Men garvar även läppen av mig.. mina vänner är bra =) Mycket bra!

Har räknat ut att vi behöver gå 22.00 för att hinna med 19-över tåget. Missräknar hur lång tid alla avsked tar och kliver ut från berns 22.11. Springer - i högklackat - hela vägen till centralen. Kommer fram prick exakt i tid. Men då är tåget försenat, TACK SÅ JÄVLA MYCKET FÖR DEN! Sen när vi kommer fram inser vi att bussarna endast går en gång i timmen, vad hände där? Så jag får helt enkelt välja på att knata eller vänta i en hel evighet. Jag knatar... i en halvtimme.. sen fick MrMan dra av mig skorna...

Vill man vara fin får man lida pin - eller välja att inte bo ute i ingenstans!

Inga kommentarer: