onsdag 10 mars 2010

När folk goes wedding-maniacs...

Jag och Percy ska på fredag ha en riktig tjejkväll. En sån där som man har när man ska gifta sig. Eller som folk i amerikanska filmer har när de ska gifta sig i alla fall. Man köper färdigmat (gärna thai) som man äter ur sånna där lite höga lådor med pinnar. Sedan bläddrar man igenom några bröllopstidningar, äter lite choklad och dricker lite för mycket vin. Typ.

Så jag skulle köpa bröllopstidningar idag. Kan villigt erkänna att jag aldrig hade gjort det om det nu inte vore för vår planerade bröllops-tjej-kväll. Först var jag osäker på var man kunde köpa dessa tidningar då jag knappt nånsin sett någon bröllopstidning. När jag kom in på Pressbyrån insåg jag att det måste ha berott på att jag aldrig varit ute efter dessa tidningar. För där stod de uppradade på en lång rad. Hur många som helst. Jahopp? Hur tänker man nu? Vilka är bäst? Jag tänker i vart fall inte köpa tjugo stycken... Jag tog den fetaste av alla. "Nordens ledande bröllopsmagasin". Måste ju funka. Den var lika tjock som en halv telefonkatalog i alla fall. Bredvid den stod en som såg lite mer modern ut. Tog en sån för att kompensera telefonkatalogsgrejen. Plus en tredje som såg ut att ha rätt mycket klänningar.. om jag nu ändå ska köpa tidningar kan jag ju passa på att kanske få lite tips.. är lost på den fronten.. bröllopsklänningar är svåra grejer.


Går till kassan för att betala. Skäms lite faktiskt. Jag vet inte varför. Kanske för att det är så sjukt uppenbart att jag ska gifta mig? Det känns lite fjantigt.. jag är för ball för att köpa bröllopstidningar... Well, slänger upp de tre tidningarna till kvinnan i kassan.

Hon - "Åhåååå! Hur lång tid har du på dig att planera?"

Jag - "Jaa, några månader i alla fall..."

Hon - "Vet du? Om du är inne i stan någon dag så måste du gå förbi presstopp, där har de ännu fler tidningar.

Jag - "Ehh.. ja.. okej..."

Hon - "Ja, om idéerna tryter?!"

Jag - "Jo, tack för tipset!"


Herre min Gösta! Räcker det inte med tre tidningar som ens inte kommer hinnas tittas igenom innan det är dags? För det andra så har jag allt rätt bra uttänkt i huvet. För det tredje så finns det något mycket mer lättillgängligt. Vi kallar det för internätet. Vilken fråga man än har så kan man få svar på den, googla - och det kommer upp sjutusen svar på bröllopstorget. Folk är som galna när de ska gifta sig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul!!! Vi har planerat lite och sparat å så där, sen blev man på smällen.. då blev planen en annan... nu är man inte längre på smällen, men vill bli... men vill också gifta mig... så nu vet jag inte vad som hamnar först...

Roligt för er i alla fall! När är det tänkt att det ska bli av?

Lillis sa...

Kanske kan vara lite skönt att lägga lite tanketid på ett bröllop? Vill du göra det ena först och sedan det andra? Inte satsa på båda och se hur det ter sig?

För oss blir det i augusti. Jag var lite sugen på ett höstbröllop men det blev sensommar istället!

Anonym sa...

Jo absolut vill jag inte förhasta mig in i en sådan dag där man faktiskt spenderar en hel del pengar... Jag vill heller inte vara på smällen när jag gifter mig, så vi får se vad som kommer först nu... Man vet ju inte hur det är det där med barn, man får ju inte alltid till det när man vill lixom.

Augusti låter toppen! Åh vad roligt. Jag kommer följa dig här på bloggen. Ska bli kul.
Har ni valt kyrka och lokal och sånt än, eller är ni i början av planeringen?

Malin sa...

Vänta lite här nu hörrö! Har ni bestämt er nu? Ni ska gifta er? I augusti? Grattis! Gud vad kul det kommer bli att få följa er resa fram till den stora dagen :-)