lördag 27 februari 2010

Hur du överlever en dag i stan när det är tö!

I natt vaknade jag av ett plötsligt svepande ljud, någon sekunds tystnad och sedan ett "DANG-DANG-DANGRANGRANG" följt av billarm! Åh fyfan! tänkte jag. Dom lär ju inte bli så glada när de ska hämta sin bil imorn.

Nu på morgonen knatade vi ut för att se hur det såg ut. Vilken kåk som är ansvarig och hur det ser ut för oss, eftersom MrMan är ordförande i vår förening. Som tur var (för oss) så var det huset mitt emot som stod för all snö. Vi har faktiskt funderat på om dom inte skulle skotta sitt tak någon gång, men nu är det för sent.


Förutom vindrutorna så var det diverse bucklor, regestreringskyltar som ramlat av, backspeglar hängde i kablar och massa sånt..

Vet ni vad som är otroligt viktigt en dag som denna? Om ni nu måste ta er in till stan, eller om ni som vi bor i stan, så gå så nära husväggarna som möjligt. Där är det minst chans att man blir träffad eftersom snön och isen får sig rätt bra fart uppe på taken och hamnar minst någon meter ut från husen. Dom här bilarna stod ju minst två-tre meter från huset. Riktigt jävla tur att inte någon gick åt alltså. För av de där massorna som föll ned skulle det fan kunna gå riktigt jävla illa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh shit! Å vad jag hade blivit ledsen om det var min bil, eller nån jag känner som skadat sig...

Broder Tuck sa...

Haru tips på nåt bra (riktigt moget) tak i stan där man kan parkera bilen under för att få den skadad?

Det gäller dock att välja ett tak med en massa is också så att ingen kommer på att reparera bilen utan den blir inlöst :)