måndag 21 september 2009

The day when I went to the doctor... - again!

Ja. Jag är stammis där borta!
Hade rätt fet ångest precis innan jag blev uppropad. Varför i hela fridens namn gick jag dit för en sån här skitsak? Kom i alla fall in i undersökningsrummet hos min nya läkare. Jag var helt säker på att hon skulle titta lite och dra en "Det här är inget att oroa sig över, såna här får alla lite now and then!" Så skulle jag säga att jag inte alls var det minsta orolig utan att det var mina nära och kära som tyckte att jag skulle kolla upp det. Jag är inte hypokondriker, jag lovar!!!

Fast riktigt så blev det inte. Min nya läkare klämde och kände. Hummade och funderade. Sedan fick hon hämta min gamla läkare. De klämde och kände, hummade och funderade. Sedan kom de båda fram till att "här behövdes det karvas". Go for it, tänkte jag. Men så kom de fram till att det finns så mycket man måste känna till i fingret innan man börjar karva att det var bäst att en handkirurg gjorde det.

Så, nu ska jag alltså sitta och vänta på en kallelse till handkirurgen. Passar mig utmärkt. Ska nog allt ta tillfället i akt och fråga ett och annat om mina värkande gammelhänder.

Note to self: Vänta minst ett år till nästa läkarbesök!

3 kommentarer:

Natalie sa...

Vad har du gjort för något???

Lillis sa...

Jag har inte gjort någonting egentligen. Jag har en liten kula i fingret, typ som en liten liten dank. Den har varit där i flera år men folk började säga åt mig att kolla uåpp det, so I did!

natalie sa...

Oh! En dank? Länge sen man hörde det ordet :) Oh well hoppas det gå¨r finfint :D