lördag 19 september 2009

Big city life

Jag stod och väntade på tunnelbanan mot Akalla från Fridhemsplan när en familj kom gående. De stannar mitt framför mig och börjar fascinerat titta på vad som finns i montrarna bakom mig. Jag konstaterar för mig själv att de definitivt är turister från annan svensk ort med sjukt rolig dialekt.

Tonårssonen - "Är det här under jorden?"
Pappan - "Ja, det här är den blåa linjen som går under jorden."
Sonen - "Är vi längst ned nu alltså?"
Pappan - "Ja, jag tror det!"
Sonen - "Hur många meter under marken är vi då?"
Pappan - "Hundra kanske?"
Sonen - "Så långt?"

Här står jag och skrattar lite för mig själv. Hundra meter under markytan. Knappast! Det känns ju knappt som att man är under jord alls egentligen. Dock började jag fundera över hur långt ned det kunde vara och gissade lite löst för mig själv på cirka gurka 30 meter kanske...

Googlade det nu. Ibland måste man ju ha fakta.
28-31 meter under...

God I´m good!

Inga kommentarer: