tisdag 18 augusti 2009

Vad tycker vi om det här?


Slöja - absolut!
Burka - No way josé!

Jag menar att burka påverkar arbetet med barnen i vardagen. Våra ansikten förmedlar hur vi känner oss och är en stor del av hur vi kommunicerar. Innan barnen kan prata är detta deras naturliga väg till kommunikation. Hennes argument om att det borde vara samma sak för en punkare med tuppkam går alltså inte hem hos mig. Jag kan inte säga någonting om hur hon har valt att leva sitt liv även om jag har svårt att förstå tjusningen.. men jag tycker inte att det är ett smart val att vilja jobba inom förskolan... Jag tycker att det är viktigt att barnen får träffa olika personer och lära sig att det finns många olika personligheter och stilar. Men samtidigt har vi som arbetar med barn ett ansvar, och just detta med burka anser jag vara ett hinder i arbetet med barnen.

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger också nej till Burka och anser att det kan vara en säkerhetsrisk också...

Pekka sa...

NEJ till burka!!!!!!!!!