tisdag 18 augusti 2009

Gräsänketankar i gräsänkenatten

Gräsänkehallå på er där ute.
Tänk att det är dags för gräsänketider igen. En gräsänka behöver ju aldrig sakna sina gräsänketider då de infaller så ofta. Tänk om en gräsänka själv skulle få åka bort i jobbet och göra sin karl till gräsänkling för en gångs skull. Like thats gonna happen.. ungefär lika troligt som att vi i vårt yrke tar en fredagsöl klockan 16 på fredagarna.. "Tjennna Pelles föräldrar! Var Pelle är??.. Jaaaee, sist jag såg honom var han borta vid rutschelikanan.. schhkåååål!"

Det är skillnad på yrken och yrken.

Då önskar vi gräsänkegonatt här bortifrån!
Jag och tomheten.

Sällskapssjuk? Jag? Varför tror du det?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Just den här diskussionen hade vi igår... Vi diskuterade hur lång resetid till jobbet som är ok. Jag hävdar att mer än en timme är för mycket i vårt yrke med tanke på att vi kanske börjar så pass tidigt...

Lillis sa...

Haha.. vi kör också den diskussionen eftersom vi har planer på att flytta och jag hävdar bestämt att jag måste veta vart vi ska bo så att jag kan söka jobb.. annars vet man ju inte hur långt man måste åka.. Jag öppnade ju på min praktik nu i sommar och var tvungen att gå upp klockan 04.15. Det var ju ingen höjdare direkt!!

Mr. Man sa...

Saknar dig också!

Lillis sa...

=)