tisdag 7 juli 2009

Jag går emot strömmen..

Michael Jackson är död. Han var en stor stjärna och nu är han död. Är det så otippat? Är det en så väldigt stor grej? Fattar ni hur många människor som dör varje dag? Alldeles för unga utan någon vettig anledning..

Jag tycker att det är hemskt att världen gottar sig i hans död. Jag tycker det är hemskt att hela världens befolkning ikväll sitter och tittar på när hans dotter gråter på en stor scen framför massvis av människor som faktiskt applåderar när hon ska ta till orda.

Tänk om han bara fejkat allt. Ooh så kung han skulle vara då. Slippa alla blickar.. slippa människors dumhet.

2 kommentarer:

Kliitas sa...

Jo visst dör det människor varje dag...tyvärr. Men det har väl inget med Michaels död att göra? När folk i ens närhet dr, eller folk man vet om, eller förebilder, idol etc så är det väl bara jättefint att man bryr sig. Klart att många engagerar sig i detta eftersom så månbga vet vem han är. Tyckte man om MJ för den han var och för vad han gav så är det ju givet att man sörjer m.m. Däremot tycker jag det är hemskt med människor som satt och slängde ut skit om vilken pedofil m.m han var och sen när han dör ja då bara älskar alla honom. Och jag tror inte att folk applåderade av lycka när Paris gick up å sen, utan för att stötta henne och visa sin upskattning. En ikon har dött, vad annat kan man göra än att visa sitt stöd. Jag lät inte sur nu va? Inte meningen i sådant fall. Puss på dig!

Lillis sa...

Självklart får man vara ledsen.. det känns bara som att det är lite mycket. Och det är just det liksom.. tänk om dom bara skulle kunna få vara i fred. Media är ju den största boven i dramat.. och folk börjar sälja grejer..

Sen det där med Paris.. jag tycker inte att barnen skulle ha stått på den där scenen överhuvudtaget. Jag tycker de kunde ha fått sörja ifred åtminstone ett tag.. hur lång tid har det gått liksom?

Men alla tycker vi olika kära du =)