måndag 8 juni 2009

Lilla Pip

Idag hittade ungarna ett fågelbo på gården. De var överlyckliga medan jag spejade oroat över platsen där de hittat det. Och där låg det såklart tre små döda fågelungar. Eller små och små, dom var faktiskt rätt stora.. Av någon anledning blev det mitt jobb att skyffla ned dem i en påse och gå och slänga dem i skogen.

Jag som inte ens kan rensa en kyckling.

Tänkte tillbaka på våra höns: Falcon, Pripps, Korpen, Chicken, Musse, Smurfan och lilla Pip. Pip som jag en dag hittade utfryst från de andra små kycklingarna och Falcon vägrade acceptera honom. Jag trodde han var död men när han låg där i min hand, denna lilla lilla kyckling, tog han ett litet litet andetag och jag vägrade ge upp hans liv. Hade honom under en värmelampa i mitt rum ett part dagar tills han var tillräckligt stark för att joina de andra i hönsgården igen.. några dagar senare blev han och några av hans syskon uppätna av grannkatten.

Och här satt jag och skyfflade upp döda fågelungar på en blå plastspade. Fy vad jag har svårt för döda djur!

1 kommentar:

Malin sa...

Du är inte ensam om det :-(