fredag 27 maj 2011

Smärta, hjärta and loneliness

En dag av pain. Rätt jämn och ständig smärta neråt.. Det har börjat sträcka sig ner längs låren nu också. Jag ska ringa sjukgymnasten på måndag, ska se vad de säger. Vill för allt i världen inte bli sjukskriven. Jag vägrar. Men man känner sig som inte så värst produktiv när man kör "ankar"-stilen på en bänk strategiskt placerad mitt på gården för exemplarisk överblick. Men idag kanske bara var en dag utöver det vanliga. Kanske straffas jag för lite pill i trädgården föregående kväll? Vi får se...

Det är gamhelg, vilket innebär att MrMan är ute och roar sig med grabbarna hela helgen. Köpte med mig lite eget fredagsmys hem men hann knappt in genom dörren innan jag befann mig i sidoläge i soffan sovandes. Nu är jag vaknad, och efter några väl behövda uppmuntrande ord från min underbara är jag också utfodrad (lite halvt i alla fall).

Jag var också och hämtade ut gratisboxen från apoteksgruppen. Det var inte så mycket i den men det som fanns ska nog vara till belåtenhet. Dock kommer jag icke att ge min nyföding tuggummi =P

3 kommentarer:

Peddo sa...

Jag tänkte just säga det... Min kusin matade sin kanin med tuggummi när hon var liten. Det gick inte så bra. Kanske är lite samma sak med bebisar? Fast vad vet jag, jag är inget proffs...

Lillis sa...

Hahahaha! Dog den?

Peddo sa...

Ja, den dog. Den kunde inte andas, stackarn. Känns lite som scenen ur Nile City med Robert Gustavsson och marsvinet Marcus. "Jag tappade Marcus i mixern och kom åt mixerknappen och mixern startade.. Det kom blooood ur Marcus!"