måndag 16 maj 2011

En shopaholics bekännelser

Ehm.. Ja, alltså! Det finns så mycket som ska köpas och det kliar i mina fingrar. Köpte en ny outfit till mig själv. Något ska jag väl vara värd när jag pallrar mig iväg på pyjamasjakt åt liten efter jobbet och till och med helt främmande cafébiträden ropar "Oj, vad du ser trött ut" efter mig. Blev lite paff måste jag säga. Tittade mig omkring och insåg att han inte kunde mena någon annan än mig eftersom jag typ var ensam på hela övervåningen. "Eh.. aa!" sa jag lite tafatt fast huvet skrek "HÅLL KÄFTEN och prova själv att lägga på lite extra vikt, jobba som en galning, ha ont i fogarna, kramp i vaden och inte sitta ned en enda sekund på en hel dag och sedan pallra dig iväg till köpcentret så ska vi se hur jävla pigg du ser ut sen!". Men jag sa inte det.

Efter många bra tips från icke-längre-gravida bomullshuve så köpte jag en sovpåse på Big Baby. Visade glatt upp den för pappa (när jag var där och snyltade på hemlagad mat) och sa:
- Titta vad jag har köpt!
- Den ser lite liten ut.
- Tycker du? Jag tyckte nog snarare att den såg stor ut. Jag menar en liten nyfödd i de här långa armarna...
- Jahaaaa, jag trodde den var till dig!

Hahahaha! Farsan...


Så blev det också två pyjamaser med tossor. Hade bara en innan men den hade inga tossor. Los giraffos!

Inga kommentarer: