söndag 17 april 2011

Sjukt produktiv helg

Tänk vad man kan hinna med om man bara sliter sig från sina datorer och bestämmer sig för att göra lite nytta. Kanske är det min nya effektiva "mammasida" som träder fram. Jag har önskat och hoppats lite att jag ska bli lite mer effektiv och städsam av mig. Folk säger ju att man blir det när man blir förälder. Jag erkänner gärna att jag inte är så bra på att städa, eller jo jag är bra när jag väl städar, då är jag grym. Men det är det där med att ta sig för det också.

Sen är jag sjukt pedant med hur olika saker ska vara i viss ordning. Typ ordning i skåp, garderober, i vagnen när man handlar och hur man packar varorna när man handlar. MrMan har lärt sig den hårda vägen att det är bättre att låta mig packa allt... haha! Jag skulle vilja jämna ut det lite. Ta lite av den pedantheten till att städa och hålla ordning i stort.

Vi har i alla fall vårstädat hela huset i helgen. Och då menar jag inte dammsugit lite extra noga. Näe, här har vi krupit runt på alla fyra och gnuggat hörnen i badrummet, tvättat som aldrig, dammtorkat, gått igenom skåp och slängt en massa skit, jobbat i trädgården, bytt däck på bilen, tvättat bilen, storhandlat, varit på tippen och hej massa mer.

Känns så sjukt skönt! Ikväll blir det film, kanske The Town? Eller Rango?

Inga kommentarer: