söndag 10 april 2011

Garpenbergs herrgård

Så var vi på slott igen. Eller det gick under benämningen herrgård men det var för att Stockenström inte ville verka märkvärdig när han byggde slottet/herrgården på 1800-talet. Well, det var lite slitet måste jag säga. Men de höll på och renoverade och rummet vi fick var finare än både rånäs-rummet och södertuna-rummet. Men inne i själva slottsbyggnaden hade de döda djur överallt. Det faller mig inte direkt i smaken. Förutom alla oräkneliga horn från älgar och hjortar fanns, tigrar, leoparder, krokodiler, sköldpaddor, en valbard, hästhovar, noshörningsfötter som skålar på borden och en elefantfot i form av pall på golvet. Nä! Jag mår fasen bara dåligt av sånt...

Men vi hade väldigt trevligt. Vi tog en cache, gungade, var halvt dödssjuka, och så var vi självklart det där paret som gick in och satte sig där det fanns w-lan och knappade på våra iPhones =)



Mitt dödssjuka jag var dock lite besviken på att det inte fanns tv på rummet då jag hade sett fram emot att krypa ned och bara glo på skit... Men Mariannen på rummet vägde upp den förlorade tvn. Idag mår jag bättre.

Inga kommentarer: