fredag 11 mars 2011

MrMan på höga höjder i Tsunami-land

Min man är i tsunami-land. Plötsligt på jobbet började alla tjata om att det var tsunami-varning på Filippinerna. Jag googlade och kunde egentligen inte hitta något om just Filippinerna. Smsade MrMan men var aldrig riktigt orolig. Han svarade att tsunamin skulle komma in om en timme och att de var på väg upp mot högre höjder med sina våtdräkter på. Haha. Dom är så söta. Jag kan se det framför mig. Det kom aldrig någon tsunami dit dom var. Jag är glad över att de kommer kunna fortsätta sina dyk som planerat, kan tänka mig att det hade varit lite sura miner annars. De är värda så många bra dyk dom kan få tag på.

Det slog mig att jag har lyckats i mina försök med att bli en mindre stressad själ, en mindre orolig själ. För det ska ni veta att jag faktiskt vidtagit vissa åtgärder för att så ska bli fallet. Men det är ju skönt när något man ger sig fan på ger resultat. Sen tror jag att det är mycket annat som spelar in också, sånt som kommer med åren. Men det är något som lagt sig inom mig, ett sorts lugn. Det är otroligt skönt.

Jag var aldrig orolig för Mrman. Jag vet att han klarar sig. Han är en person som värderar säkerhet högt vad det än gäller och jag vet att han aldrig skulle utsätta sig för några risker. Han är säkerheten himself och gör han det inte för sin egen skull så gör han det för min, eller vår!

Inga kommentarer: