söndag 27 mars 2011

Gravidyoga

På något sätt ska man ju hålla sig i form under graviditeten så jag tänkte prova på gravidyoga. Jag har aldrig yogat tidigare. Det har som känts lite fjantigt på något sätt, och så har jag nog trott att det inte är så jobbigt. Jag vill ju ta ut mig på ett träningspass. I alla fall så satte jag in dvdn i datorn och försökte få bort alla störande moment (MrMan). Det var rätt okej ändå, sjukt mycket jobbigare än jag trodde det skulle vara. Många bra bäckenövningar och sånt som jag tror kan vara bra inför förlossning.

Någonstans mitt i passet sa den avslappnade rösten på dvdn att man skulle lägga sig tillrätta på sidan, göra det så bekvämt för sig som man kunde, och sedan skulle man slappna av i hela kroppen. Hon började med att säga att man skulle slappna av i tårna och i hälen, sen gick hon sakta men säkert igenom hela kroppen uppåt, bit för bit. Jag kommer ihåg att hon hann komma till bröstkorgen, sen var jag väck. Sov som en gris på min yoga-matta mitt på golvet. Haha!

Nästa gång satsar jag på att hålla mig vaken i vart fall tre fjärdedelar av passet.

Inga kommentarer: