söndag 13 februari 2011

Södertuna slott

Årets andra slott, Södertuna, har nog lyckats gå upp på första plats förbi Rånäs. Rånäs hade en del fördelar men när man lägger ihop allt så vinner nog Södertuna ändå, mest på grund av den fantastiska maten!

Precis som på Rånäs hade vi en underbar helg. Men det har ju mest å göra med att det är vi två, och jag menar, det kan ju aldrig gå fel =P Rummet på Södertuna föll mig inte helt i smaken, den romantiska stilen är inte min grej. Jag är mer en modern hotellrums-människa. Duschhanddukarna var alldeles för små och återigen var rummet alldeles för kallt. men det är väl energisnålt I guess.

Hoppas ni inte tycker att jag är för nedlåtande, jag försöker bara ge en rättvis recension av alla dessa slott vi ska besöka. Ovanstående var också faktiskt de enda minusen med Södertuna. Vi åt en härlig brunch, gick en mycket intressant historisk rundvandring, drack gratis Loka, gick en härlig promenad i en härlig miljö. Bemötandet var nice men det bästa av allt var ändå maten.

Maten var F-A-N-tastisk!!!

Helt underbar. Vilken smaksensation. Och vilken kunskap. Jag bara njöt. Även om man skulle kunna tro att folk som jobbar inom restaurangbranschen har koll på specialkost och allergier så är det tyvärr inte så. men på Södertuna behövde man inte oroa sig. De hade verkligen koll. Hands up för en helt fantastisk matupplevelse!!!

2 kommentarer:

Ped sa...

Hade de svartpepparglassen kvar? ;)

Lillis sa...

Nä, vi fick cognacsparfait! Multo smarrigt!!!