onsdag 26 januari 2011

Våga vägra Lindex

Lindex kör vidare på att ha större kläder för pojkar än för flickor. Tar man alltså två par brallor i exakt samma storlek, ett från killavdelningen och ett från tjejavdelningen, så är killmodellen mycket större. Jag spyr på sånt här. Det gör mig så grymt förbannad att folk ska vara så dumma. Vet ni vad expediten på Lindex svarar när en mamma frågade om detta? Hon svarade att "Jo, men det är väl mer att det är större rörelsevidd i pojkkläderna. Dom busar ju runt på ett annat sätt."

GAAAAAAAAAAHHH!!!!

Synd att jag inte har barn själv för då skulle jag tokvägrat Lindex. Eller jag tänker tokvägra Lindex, det kan jag lova. Men det skulle vara så mycket enklare med barn eftersom det handlar om barnkläderna...

To all the moms out there: VÅGA VÄGRA LINDEX!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag blev också helt knäckt när jag hörde om detta på tv igår. WTF lixom. Dessvärre har jag alltid gillat Lindex barnavdelning då de inte är lika könsstyrda som tex H&M i mönster och färger. De kläder vi har köpt till bebisen är nästan alla från Lindex... Hur ska man göra nu lixom...

Ped sa...

Var på studiebesök på Svensk Damtidning idag och fick se det allra första numret från 1889. Där fanns tips till husmödrar, och instruktioner om hur man skulle sköta hemmet och se till att det var en fristad för mannen, serva honom med vällagade måltider och vara "stolt och lycklig" över denna "naturliga plikt" man hade... Vi har kommit en bra bit på vägen i genus-och jämställdhetsfrågor, men än är det lika lång bit kvar, verkar det som!

Lillis sa...

Bomullshuve: de kanske är skillnad i bebskläderna? DU kan väl få dispans nu när det handlar om bebiskläder men sen kan du bojkotta hur mycket du vill. När dina små börjar bli i den åldern att de rör på sig oavsett vilket kön de har.

Ped: Tacka vet jag att vi kommit någon vart i alla fall.. haha! Vill han ha en fristad får han fan fixa den själv...