söndag 23 januari 2011

Längtan

Hur gick den här helgen så fort men ändå så långsamt? Jag som brukar vara så grymt nöjd i nuet sitter och längtar till nästa helg så att jag skulle kunna gå i bitar. Efter en härlig vinterpromenad i solen inser jag också att jag längtar till sommaren. Jag som älskar våren och hösten ser nu fram emot frukostar på altanen, bär på buskarna och några veckors ledighet. Jag längtar efter att åka till Arlanda och hämta syster. Hämta hem henne och på något sätt försöka få henne att stanna, men enbart av egoism, för det är ju bara vad jag vill... Jag längtar efter blogginspiration. Något att skriva om. Jag längtar efter vänner jag träffat på tok för sällan den senaste tiden.. och så längtar jag efter den nybäddade sängen.

Låt veckan gå fort. För nästa helg ska jag sluta längta och trivas i nuet igen!

1 kommentar:

Kjell sa...

Ja, mer blogginspiration till Emma! Hur ska jag annars sysselsätta mig på tåget? ;) kram