tisdag 4 januari 2011

Antar utmaningen...

... från Bomullshuve.
Brukar inte göra sånt här men med tanke på mitt dåliga bloggande på senaste så what the fuck. Here it goes!

60 frågor

1. Hur gammal är du om fem år? 31
2. Vem var den senaste personen du träffade? Dudden och LP på pendeln =)
3. Hur lång är du? 173 centilong
4. Vilken var den senaste film du såg? Knight and day, fjantigt underhållande.
5. Vem ringde du senast? Pappa, så klart ;)
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Ska vi boka det? Till MrMan.
7. Vad är dagens planer? Typ laga mat, hoppa ner i soffan, äta choklad och sen sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa! Sjukt segt att sitta med sms fram och tillbaka.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Väldigt mycket lyckligt gifta =)
10. När såg du senast din mamma? I lördags när vi stack in huvet på kvällspromenaden och önskade dem God fortsättning.
11. Vilken ögonfärg har du? Grön-bruna
12. När vaknade du idag? 05.45
13. Har du någon gång hittat en katt? Smirre var ju någon sorts hittekatt men det är oklart vem som egentligen hittade honom först.
14. Vilken är din favoritplats? Norrland och Gräskö
15. Vilken plats föredrar du minst? Väntrum, flygplan, kalla busshållplatser, tandläkarstolen
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kanske i ett större hus på ungefär samma plats
17. Vad skrämde dig som barn? Oj, säkert hur mycket som helst. Jag var en riktig liten fegis. Läskiga gubbar måste väl ändå hamna på plats ett där.
18. Vem fick dig att skratta senast? En underbar liten filur på fyra jordsnurr.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Knappast, det är ju bara att köpa?! Men ja, jag kanske inte riktigt är den årgången...
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det har ni inte med att göra.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, obligatoriska tvåan!
23. Hur många landskap har du bott i? Ett
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, tyvärr...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota. Har till och med gjort Zürich innerstad barfota.
26. Är du social? Jo men det är jag.
27. Vilken är din favoritglass? Barnglass. Sån där med jordgubb, päron och vanilj. Mini-maränger, banan, chokladsås och fruktströssel.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Alltså, en miljon är inte så värst mycket nu för tiden. Jag skulle tjoffa in den i huset och sen var det inte mer med det!
29. Tycker du om kinamat? Jag äter det mesta.
30. Tycker du om kaffe? Nej.
31. Vad dricker du till frukost? Oboy eller mjölk.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag byter lite.
33. Kan du spela poker? Självklart!
34. Tycker du om att mysa? Det är trevligt.
35. Är du en beroendemänniska? Jag är nog beroende av en del... typ om jag bestämmer mig för att något ska ske på ett visst sätt så är jag nog rätt beroende av att så också skall ske.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Inte en kotte. Men P fyller dagen innan =)
37. Vill du ha barn? Tack gärna!
38. Kan du några andra språk än svenska? English, lite deutch och kanske lite espanol om jag har tur... På franska kan jag Petit poi.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet. Även om jag kan vara en badkruka ibland.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Sparkontot =)
42. Äger du dyra smycken? Alltså, jag är så sjuuuukt dålig på smycken. Jag kan inget, vet inget och har inte så mycket intresse utöver att jag gillar att ha snygga grejer på mig. Vad de sen kostar är inte så viktigt.. Jag får snarare lite panik om jag vet att något kostat mer än typ 500 spänn (som i smyckesvärlden inte är någonting, har jag lärt mig). Dock vet jag att MrMan har en fin smak vad det gäller sånt där och de smycken jag använder har jag fått av honom så att... ja, jag tror att jag har dyra smycken.
43. Har du någon gång testat att röka? Ja
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Marabou mjölkchoklad
45. Vem är den roligaste människan du känner? Hmm?.. Svårt, men P är väldigt rolig.
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har inga ärr att snacka om. Har som aldrig skadat mig.. Var en rätt försiktig unge tror jag.
47. Vad har du för ringsignal? Vet ej.. någon vanlig på iPhi.
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nä.
49. Flirtar du mycket? Nej, jag har mitt på det torra.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Maldiverna
51. Kan du byta olja på bilen? Har aldrig gjort det själv, har ju inte ens körkort, men jag är ganska säker på att jag skulle fixa det.
52. Har du fått fortkörningsböter? Inget körkort.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Robert Gustaffsons Från vaggan till deadline
54. Läser du dagstidningen? På nätet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? DN
56. Dansar du i bilen? Det händer.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Till mamma från Anna (Ett barn som heter något annat än Anna ville skriva av det på en teckning)
59. När var du i kyrkan senast? Kyrkan... var ligger den? Hmm??... Jag vet inte, något bröllop.. Anden och A-Ks? Sätter inte min fot där i onödan...
60. Vilka personer utmanar du? De som har ork =)

1 kommentar:

MrMan sa...

Bra bloggat! Nu fick du ett rejält ryck och uppdaterade ordentligt :)