torsdag 30 december 2010

Jobba jobba jobbba!

Jag tänkte just skriva ett inlägg om min kära MrMan som inte alls jobbar lika mycket nu, utan tar sig tid för att göra massa annat trevligt. Men, så kommer han hem ikväll, vi samtalar lite och jag upplyser honom att vi ska upp å säga hej till faster imorn innan kvällens kalas.

MrMan - "Vilken tid?"

Jag - " Ja, mitt på dan nån gång..."

MrMan - "Men jag jobbar imorn!"

Jag - "VA? Ska du jobba på nyårsafton???"

MrMan - "Ja, det är ingen röd dag..."

Jag - "Men man är alltid ledig på aftnar... julafton, nyårsafton och midsommarafton. Det är ju ingen som jobbar imorn. Särksilt inte folk som sitter på kontor. Till och med jag är ju ledig, och nästan alla våra föräldrar jobbade endast halvdag idag."

Herre Min Gösta!
Maken min började googla och insåg att jag hade rätt (Vem är Kung?) dock har jag eventuellt enbart gjort nyårsafton fri för hans co-workers, fast har vi tur i denna arbetshets så kan även MrMan planera om och gå och träffa schläkten istället.

See Ya tomorrow Faster!

Inga kommentarer: