lördag 13 november 2010

Personalfest

Så blev jag för denna gång en av dom där som hängde kvar in i det sista. Jag hade glömt lite hur det var att vara ute på krogen. För jävliga människor alltså. På Engelen såg de flesta ut att vara lite halvkriminella. "DU dansa med mig där borta?" EHH??? NEJ!!! "Jag gilla hur du dansa" Men va faaaaan... sjukt skönt med lite grabbar i gänget. Har ju min gamle lärare Pajala som knuffa bort massa äckliga människor. En gång när jag kom till dansgolvet, till mina kollegor, sa en man "väkommen" på äkta dalmål. "Vem fan e du?" sa jag. "Bengt, åh jag vill bara ha kul." Det vill jag me, men inte med dig... Herre guuuud! Vilka jävla puckon! Har som känt att det skulle va skoj att gå ut nån gång ibland men nu tappade jag all lust.

För länge sedan, när jag hängde på krogen varje helg. På den tiden innan man hade karl, åkte jag svarttaxi då och då. Ju mer jag åkte svart-taxi ju mer lärde jag mig om varför man inte ska åka svart-taxi, och då hade jag ändå tur och lyckades slippa bli antastad av någon idiot. Ikväll var vi tre stycken som skulle till We-Village och två som skulle till H-vik. Vi hittade ingen taxi som passade för fem men så kom det en svart-taxi-gubbe och erbjöd oss att åka för 350 plus dricks. "Aaha, vad är dricks då?" sa jag lite sådär halvskeptisk. Han svarade "400 totalt" och de andra nappade. En bil för fem, fett!

Bilen var en helt vanlig bil dock. Det är sånt man måste veta med svart-taxi, dom ljuger sig blåa! Vi klämde in oss fyra i baksätet och jag funderade på om det verkligen var värt det. Det brassades på Bob Marley och vi körde på. Släppte av de två första och vi tre körde upp till We-Village. Nu kommer grejen. När vi stannade ville han ha 450 spänn. Alltid samma sak! Jag vart så klart förbannad och ifrågasatte honom. "DU sa inte att jag skulle släppa av på två ställen". Spela roll, det blev ju ingen direkt längre körsträcka pucko.

Plötsligt insåg jag att om jag hade varit själv hade jag hoppat ut ur bilen, smällt igen dörren och sprungit hem utan att betala den jäveln (det har funkat fint förut när de jävlats med mig). Men en av kollegorna betalade snällt och vi skildes åt och gick hemåt alla tre...

Inga kommentarer: