söndag 21 november 2010

Min dröm om Antarktis


Sitter och drömmer mig bort till fjärran länder. Min dröm om att besöka alla världsdelar känns inte lika självklar längre. Det som saknas är Afrika och Antarktis. Känner inget sug efter Afrika alls faktiskt. Visst, syster finns där men själva världsdelen i sig lockar mig inte. Just nu lockar Antarktis. Det känns som ett mål i livet, att åka till Antarktis. Så himla häftigt! Men det är en resa man planerar länge, som jag hoppas att jag kan göra lite längre fram. Har som lust på Irland, Scotland och Island också. Platser med häftig natur och vandringsleder. Jag vill uppleva nya ställen, upptäcka ny natur, se på djur i det vilda och hajka runt på eget bevåg.

Jag har sett vattnet, jag har sett sanden och jag har sett öarna. Nu är det dags att se något nytt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är själv sugen på INKA leden... men det får nog bli senare i livet...

Malin sa...

Men häng med till Irland i vår då :-) Och till Björkliden i sommar :-P

Lillis sa...

Jag har förvarnat MrMan för Björkliden. Jag får typ inte ta semester mitt i en termin så jag får stå över MAlins head, även om det skulle vara sjuuuukt intressant att se om det är likt originalet ;)