tisdag 9 november 2010

Här är det jag som är Kung!

Sitter här och funderar lite över livet. Dåtid, nutid, framtid. Anser nog att jag är en rätt klok person som kan göra kloka val. Men jag är även en person som har svårt att ta andras missnöje. När mina val påverkar andra på ett sätt som jag kanske inte räknat med, det är då jag börjar vackla. Men i slutändan inser jag ändå att alla mina val gjordes med hjärta, ett hjärta som räcker till många men kan det räcka till alla? Man kan inte göra sina val enbart för vad andra ska tycka. Även om jag gärna vill det så vet jag själv att det inte går. Dåtid är inte nutid, nutid leder till framtid, alltså är inte dåtid framtid. Det är två skilda världar som i många fall kan hänga ihop, men som inte alltid gör det!

Jag gör som kungen och vänder blad.

1 kommentar:

klittan sa...

Så rätt gulle-Emma, du är grym :)