fredag 22 oktober 2010

Thai-massage

Tidigt i vår vistelse gick jag och MrMan och tog en massage på spa´t. Det var väl nice. Men det var lite sådär att man undrade om de inte skulle ta i lite mer för det var liksom en skön upplevelse men inte så mycket hårt knådande. Det var en så kallad swedish massage och det kändes som att de 75 minuterna var över på 10. Efter den blev jag rekommenderad att ta en thai-massage för min spända rygg. Jag går aldrig på såna där rekommendationer men nu tänkte jag att what the heck, "vad har jag att förlora?".

Så igår jag jag på min första thai-massage. HAHA! Det var med skräckblandad förtjusning jag ömsom skrattade åt det absurda i det hela och ömsom grimascherade av smärtan när hon gick lös på min kropp. Plötsligt låg jag och undrade varför tiden gick så långsamt, jag önskade innerligt att vissa moment inte skulle upprepas men det gjorde de oftast ändå men samtidigt var det skönt. En mycket märklig upplevelse måste jag säga.

Jag låg där och tänkte att det var en jävla tur att jag låg med ansiktet ned i det där hålet så hon inte kunde se alla mina miner. När hon sedan bad mig vända mig på rygg så kämpade jag för att se så neutral ut som möjligt. Jag har en konstig förmåga av att skratta när jag gör illa mig. MrMan tycker att detta är mycket märkligt då jag till exempel slår mig hemma och ligger och vrider mig på golvet och skrattar samtidigt som jag skriker ut min smärta och tårarna sprutar. Ja, jag har då aldrig hävdat att jag är normal.

I alla fall så bände hon min kropp på de mest otänkbara sätt. Hon gick även lös på skallen och jag blev mycket förvånad när hon plötsligt slutade med sina plötsliga slag och punktmarkeringar och lugnt började pyssla i mitt hår. Vad fasen? Jag fattade ingenting, och bara väntade på nästa smärta när jag insåg att hon flätade håret på mig. Mycket märkligt!

När jag gick därifrån skrattade jag för mig själv. Det kändes som jag hade blivit överkörd av en buss, men på ett bra sätt. Sjukt märklig upplevelse!

Inga kommentarer: