lördag 16 oktober 2010

Norrmannen som var svensk och hans lille följeslagare

Under dagarna här på paradisön fascineras jag och MrMan över alla som väljer att klämma på sig de tajtaste badbrallorna som typ någonsin existerat. Tyvärr så kommer ofta dessa tajta badbrallor i paket med några för många extra kilon. En rolig sak att göra är att sitta i skuggan och försöka klura ut olika människors nationaliteter samt vad de har för relation till varandra. De flesta är givetvis par på smekmånad men det finns vissa undantag, som sällskapet på tre män och en kvinna - det gör mig tokig att jag inte kan lista ut vilka som hör ihop i det gänget.

I alla fall...

Under några dagar har vi observerat ett norskt par som gärna söker sig till andra nordbor. (Varför är det så förresten, att folk ska bli polare bara för att de pratar samma språk? Jag och MrMan håller demonstrativt munnen stängd när vi hör svenska omkring oss.) Detta par kom till poolområdet där vi också satt i skuggan och smälte maten en stund. Mannen har på sig ett par normala surfshorts men när han kommer fram till sin solstol tar han av sig surfshortsen och blottar ett par redigt tajta svarta små badbyxor. Det är inte speedosvarianten utan de går ner en liten bit på låren som ett par korta björn borg-kallingar i storlek XS, typ!

Jag går efter en stund ner till vattnet (observera att poolen ligger tre meter från havet och för mig är det obegripligt att välja poolen istället för havet, trots fiskar och dylikt) för att ta mig ett lååångt dopp. Efter en stund kommer det norska paret och placerar sig i vattnet bara några meter ifrån mig. Det är då jag upptäcker att mannen inte alls är norsk utan pratar svenska, frun är dock norsk och hon är inne i någon diskussion om att svenska barn är på ett visst sätt. Fick inte med mig allt hon sa men det verkade vara mannens barnbarn hon snackade om, fick i alla fall den uppfattningen...

Jag ligger där i vattnet och fnissar lite åt att dom tror att jag inte fattar ett jota av vad dom säger när en vattenfrisbee kommer farande rätt på mig. Snäll som jag är tar jag frisbeen och kastar tillbaka den, dock var mina frisbeeskills inte riktigt vad jag trodde och frisbeen far iväg åt helt fel håll. Den ena av frisbeekillarna får nu kasta sig ut i vattnet för att hämta frisbeen.

"Sorry", ropar jag och vänder mig om för att slippa skämmas... I samma stund som jag vänder mig mot stranden böjer den norska mannen (som var svensk) sig ned vid strandkanten för att ta upp något cirka två meter framför mig. Jag stirrar alltså plötsligt ofrivilligt in i hans bakdel och jag hinner inte vända bort blicken innan jag ser något som får mig att haja till. Ur ena sidan på hans mycket tajta badbrallor trillar en ilsket röd pung ut.

GAAAHH!

och det sammanfattar gårdagen rätt fint eftersom den bilden inte var lätt att få väck från näthinnan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mår illa!

Pekka sa...

hahahahaha!!