tisdag 26 oktober 2010

Home sweet home

Det är så skönt att vara hemma. Det är SÅ skönt att vara hemma. Det var också en helt underbar resa. Helt underbar. Det var två veckor av total avslappning och massor av kärlek. Nu är vi tillbaka i vardagen. Den vardagen som vi älskar. Vi är två personer som verkligen älskar det vi har valt att jobba med och det bubblade om oss när vi gick igenom allt vi behövde göra för varandra på vägen hem. Sprudlande av energi och längtan tillbaka till att sätta igång. Vara lite nyttiga. MrMan håller på med något väldigt spännande just nu. Han håller på att uppfylla en av sina högsta drömmar i livet och jag gläds med honom och så är jag lite stolt över driftigheten i karln. Man kan ju inte annat än imponeras av hans beslutsamhet och hans kämparglöd. Jag var så nöjd med att vara tillbaka idag. Så gött med mina ungar, de är så fina! Och vilket helt underbart höstväder. Hösten är så fantastisk. Jag älskar varje sekund av den, till och med de regniga sekunderna. När jag gick från jobbet, lite sådär småberusad av lyckan i livet, ropade min fina Kateback på mig och i bilen satt de två finaste grabbarna på denna jord. Mina fina gudsöner! Hoppade in i bilen och åkte med och letade overaller. Lycka! Knatade förbi K-rauta och köpte gnagskydd till mitt lilla plommonträd och pratade med bästa Percy om kalasande, pysselkvällar, trädklippning och livet i allmänhet. Kom hem och städade upp i trädgården, kände mig high on life på något sätt. Nu sitter jag och önskar mig hem till svärföräldrarna (Yepp, faktiskt legitimt svärföräldrar nu) för lite höstmys.. eller ååhh, ut till V-ö. Det hade vart nice. Well, nu ska jag sätta på mig duntofflorna och krypa ned under dubbla duntäcken och fundera över hur mycket lycka man får bubbla om i sin blogg utan att folk ska tycka att man är en fjant.

Inga kommentarer: